March 4, 2009

Ramblings in Sarawak..

huhuhu..
lom boleh senyum sampey telinga gik..
i'd been happy for the past few days..hurm..sik, just after 4.40pm marek lekak aku siap polah exam 310..most of my happiness come from kelegaan habis exam 310..and tambah gik malam tadik, finally aku berklaka ngan hanum..nya miak vandy and she was visiting penn state..n guess wat? kmkduak klaka mcm dah kenal 5 taun and berpisah 5 taun..haha..awok ajak miak lain nangga mekduak klaka cam x ingat dunia..haha..

so, hanum, it was really nice to finally meet u! u're fun! haha..should've known u earlier kan?? tok kaWu **note the W** dah mok grad dah..alu x sempat la kita mok bergossip pjg2 gik..ngehehehe..

owh, antara isu yang menjadi bahan bualan mekduak adalah pasal tersasul bahasa swak ngan bahasa KL..and hanum crita la pasal qayyum..miak miri nk study sama ngan nya..tyme ya org dtg bilit qayyum..and tok apa nak d padah nya, "sorry la, bilik aku MENGARAI..tak sempat nak kemas.." tapi miak semenanjung suma cam x paham..hanum sorang jak leput2 tetak tyme ya..Ya Rabbi!! takorg x nangga aku tetak dgr nk di crita hanum tok..aduhh..x pat ku bayangkan qayyum boleh tersasul perkataan MENGARAI..

**qayyum was trying to say that his room is 'bersepah'..but instead of just using the word 'bersepah' he used 'MENGARAI'..the problem is, in Sarawak, it supposedly be 'MENGAREY' instead of 'MENGARAI'. So basically, qayyum 'semenanjungkan' perkataan sarawak which i think was very funny!!**

paham x nih??
**mampos la..haha..**


owh, i think this is my first entry in 'Sarawak'..yalah tek, gik happy sbb dpt melepas geram klaka swak ngan hanum mlm tadik sampey entry tok pun aku mok tulis lam bhs swak..haha..ada aku kesah?? sukati la nak?? this is the language that i'm speaking..sapa2 yang x paham ya, sorry la..buat2 paham k?

oh!
tadik aku present..haha..xda la neves glak..OKAYla..sebab dah lepas another beban of the week..nektok tinggal 2 major tasks gik yg aku kenak buat..esok lab 454 due..so mlm tok mmg aku pulun molah..n khamis tok kelak aku ada cgek gk exam b4 aku dpt menghembuskan nafas kelegaan dan bercuti dgn tenang spring break kelak..ari khamis kelak exam 440, marine geology..aku xda la neves glak mok ambik exam tok sebab aku rasa materials nya x sesusah 310..

talking about 310, hurm..actually, xda benda pun mok d padah...haha..

owh, ok la..
aku rasa aku mesti start molah lab report ya..sbb mlm tok American Idol!! yea!!!

1 comment:

Baizura said...

hahahhaha lucu li jakk!!
MENGARAI????? pakah ya???
mok juak try. hehe dlok ms rah SESERI, mek ngan partner kamek salu jak polah2 salah klaka. cthnya
"janganlah BEREKOT laju sangat, nanti TERUSUK". haha